סיכום מטר המטאורים הפרסאידים 2023

לאחר שנתיים של ירח מלא, השנה השמיים היו צלולים (למעט מקטעים של עננות) וחטיבת המטאורים של האגודה הישראלית לאסטרונומיה צפתה במטאורים במלוא תפארתם.

מטר המטאורים "הפרסאידים" מופיע מדי שנה בתחילת חודש אוגוסט, כאשר שיא המטר חל בלילה שבין ה-12 באוגוסט ל-13 באוגוסט. במהלך השבוע שעבר, חטיבת המטאורים של האגודה הישראלית לאסטרונומיה יצאה לדרום לכמה לילות מרוכזים של צפייה במטאורים משקיעה ועד זריחה.

אמנם התצפית לא עברה חלק, חברי החטיבה חוו קשיים כאשר מספר לילות התאפיינו במזג אוויר הפכפך ובעננות שבאה והולכת לפרקים, ואף בוטלה תצפית האגודה עקב זאת. אך עם נחישות גדולה וסבלנות רבה, שכבו על מזרנים לאורך כל הלילה וחיכו שהעננות תתפזר, השמיים יתבהרו והמטאורים יתחילו להופיע. חברי החטיבה מספרים כי הספיקו לצפות במעל ל-200 מטאורים לאורך המטר, ואפילו בכמה בהירים במיוחד המכונים "בולידים" (Fireball).

חטיבת המטאורים פועלת בהתנדבות מלאה וללא מטרות רווח, כאשר המטרה העיקרית שלה היא תרומה לקידום חקר המטאורים העולמי, והפצת האהבה לאסטרונומיה לכלל הארץ. במהלך התצפיות, חברי החטיבה ניהלו רישום של המטאורים הנצפים לאורך כל הלילה, תיעדו את בהירות כל מטאור ואת השעה בה נצפה. הרישומים הללו נשלחו לאיגוד המטאורים הבינלאומי, ומתבצע בהם שימוש למחקרים רבים בנושאי מדעי האטמוספרה, מדעי החלל, שביטים ואסטרואידים.

נתראה במטר המטאורים הבא!

התחברות חברי אגודה