פרופיל האגודה

 

האגודה הישראלית לאסטרונומיה הוקמה בשנת 1951 והיא עמותה רשומה (ע"ר) המאגדת מאות אסטרונומים וחובבים בכל הגילאים מכל רחבי הארץ. מטרתה: לקדם את מודעות הציבור בישראל למדע האסטרונומיה ולהוות מוקד פעילות והעשרה לחובבי אסטרונומיה ישראלים באשר הם.

האגודה מקיימת מגוון רחב של פעילויות לציבור ולחבריה: הרצאות, תצפיות שמיים בטלסקופים, תצפיות ליליות במדבר, סופי שבוע אסטרונומיים משפחתיים, ימי עיון עם מרצים מהאקדמיה, פעילויות לקראת אירועים אסטרונומיים מיוחדים, קורסים למבוגרים, הנחות רבות לחברים ועוד. לרבים מהחברים טלסקופים ואמצעי תצפית אחרים. בנוסף פעילויות מחקר של תלמידי בתי ספר, השתלמויות וקורסים שונים המיועדים לקהל הרחב ולמורים בכל הרמות. 

האגודה הוקמה כמלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) ומרכזה נמצא כיום במצפה הכוכבים בגבעתיים. במצפה ממוקם בתוך כיפה נעה, טלסקופ "16 מסוג Schmidt-Cassegrain ממוחשב, עם מצלמת CCD והוא השלישי בגודלו בארץ אחרי שני הטלסקופים שבמצפה וויז של אוניברסיטת ת"א (סמוך למצפה רמון). הפעלת המצפה נעשית בשיתוף עם עיריית גבעתיים. הפעילויות פתוחות לקהל הרחב וחינם לחברי האגודה. ערבי הפעילות הסדירים הם בימי שלישי וחמישי.

דמי חבר שנתיים באגודה הם 100 ש"ח. חברות מקנה זכאות:

* כניסה חינם למצפה הכוכבים בגבעתיים לחבר ולבני משפחתו מדרגה ראשונה

* הנחות לקורסים וחוגים, לתצפיות ליליות, לסופי השבוע ולימי עיון מיוחדים, לפעילות במרכז אילן רמון ולאירועים נוספים

* הנחות לסופי שבוע ונסיעות לחו"ל לאירועים אסטרונומיים מיוחדים

* כנס האגודה מתקיים פעם בשנה וכולל יום עיון עם מרצים אורחים מאוניברסיטאות ומכוני מחקר בארץ. במהלכו של הכנס מתקיימת גם האסיפה הכללית השנתית הרגילה של האגודה ונבחרים מוסדות האגודה - ועד וועדת בקורת.

כלל פעילויות האגודה מתבצעות בהתנדבות מלאה - כל חברי האגודה וחברי ועד האגודה אינם מקבלים שכר.

התחברות חברי אגודה