ביקור מתנדבי האגודה במצפה וויז

ביום חמישי ה-18.8.2022 נערך סיור מיוחד של האגודה הישראלית לאסטרונומיה במצפה בכוכבים על שם וויז ליד מצפה רמון. ביקור זה התקיים על מנת להביע הוקרה והערכה למתנדבי האגודה הישראלית לאסטרונומיה אשר סייעו לאגודה בדרכים שונות ומגוונות בתצפיות שטח, תצפיות רחוב או בפעילויות נוספות של האגודה.

את הסיור הובילו מנהל מצפה הכוכבים וויז שי כספי, ועובד המצפה ומתנדב האגודה אריה בלומנצוויג. במהלך הביקור נערך סיור במתחם מצפה הכוכבים, הוצגו הטלסקופים השוכנים בכיפות ברחבי המצפה ומתנדבי האגודה נכנסו לתוך הכיפה של טלסקופ ה-28 אינץ על מנת לצפות בו מקרוב.

לאחר מכן נערך סיור בתוך המבנה הראשי של מצפה הכוכבים, בדגש על החדר בו שוכן הטלסקופ הראשי בעל קוטר מראה ראשית של 1 מטר (44 אינץ). טלסקופ זה הינו הטלסקופ הגדול ביותר בישראל, ומתבצע בו שימוש על ידי אוניברסיטאות ומכוני מחקר רבים ברחבי העולם. במהלך ההסבר בוצעה הדגמה להזזה ממוחשבת של הטלסקופ, ולסיבוב הכיפה העצומה של חדר הטלסקופ.

החלק האחרון של הערב נערך בחדר ההרצאות של מצפה ווייז, בו מנהל המצפה העביר הרצאות מקצועיות על עבודת המצפה. לבסוף, נחזה שימוש בטלסקופ ה-28 אינץ, ומתנדבי האגודה צפו בצילום בזמן אמת של ערפילית הברבור מתוך הטלסקופ.

הסיור במצפה הכוכבים על שם ווייז היה מוצלח ביותר והיווה הבעת תודה לכלל המתנדבים של האגודה הישראלית לאסטרונומיה.

התחברות חברי אגודה