רשמים מאירוע “שיעור פרטי על הטלסקופ שלכם״

במוצאי שבת 18 בספטמבר2021, בין יום הכיפורים לחג הסוכות, התקיימה ברחבת מצפה הכוכבים בגבעתיים תצפית מיוחדת לחברי האגודה הישראלית לאסטרונומיה.


במקום התקבצו כשלושים מחברי האגודה, צעירים ומבוגרים, כולם עוטי מסכות, אך עם חיוך על פניהם: מדובר היה בשיעור פרטי אחד על אחד של מדריכי המצפה עם חובבי התצפיות שהתבקשו לבוא עם הטלסקופים הפרטיים של כל אחד ואחד מאיתנו.
יכולת לראות במקום טלסקופים ישנים שלא ראו אור כוכבים ושלא יצאו מהבוידעם זה שנים, ולצידם טלסקופים חדשים מהניילון; טלסקופים ממוחשבים לצד טלסקופים לילדים, וכולם קיבלו יחס שווה מהמדריכים שעזרו בכיוונם ובאיפוסם.


בתחילת הערב העביר אריה בלומנצווייג הרצאה על אודות הטלסקופ: סוגי טלסקופים, שיטות צפייה בכוכבים, כיוון ואיפוס הטלסקופ, וכיצד להפיק את המירב מטלסקופ החובבים.


לאחר ההרצאה יצאנו כולנו לרחבת המצפה, ולאחר הצבת הטלסקופים התחלנו בתצפית, כשהמדריכים אנה, אריה, עומרי, אייל, אריאל ועידו עוברים מחבר לחבר ומסייעים בהצבת הטלסקופים ובפתרון תקלות. למזלנו היו אלה ערב ולילה בהירים, ללא עננות, ויכולנו בקלות לצפות בירח שהיה כמעט במילואו, בצדק וארבעת הירחים הגליליאניים שלו שהיו מסודרים להפליא: שלושה במישור אחד והרביעי בניצב להם, בטבעות של שבתאי, והיו בינינו אף שצפו בכוכב הכפול אלביראו.
משוכנע אני כי כולנו שיפרנו את ארגז הכלים שלנו לקראת התצפיות הבאות.
נתראה בתצפית הבאה!

עפר אור

התחברות חברי אגודה