סיכום תצפית 01.02.2019

מאת: תמרה צ׳נק
בתצפיות חורף קר ולא תמיד מתאפשר לצאת לתצפית עקב תנאי מזג האוויר. לכן לא תמיד יש אפשרות ליהנות כל הלילה מקבוצות החורף כאשר הן גבוהות בשמיים. 
הפעם זה יצא לפועל, ולמרות ששמי החורף עניים באופן יחסי לשמי הקיץ בכמות הכוכבים, חיסרון זה התקזז עם ראות טובה ועם הזדמנות לראות גלקסיות אחרות. 
התצפית התקיימה בפונדק הק״מ ה-101, שם נהנינו מאוויר צלול ללא רוח. לא היה קר כמו שציפינו וכמות הטלסקופים הייתה כה גדולה, שהספקנו לראות את כל גרמי השמיים המומלצים בהגדלות שונות ובטלסקופים שונים, וזאת לאורם של סיריוס, קנופוס וארקטורוס.
התחלנו מקבוצת אנדרומדה עם הגלקסייה היפהפייה, עברנו לצביר הכפול שבפרסאוס, המשכנו לפליאדות, להיאדות, לערפילית אוריון ולערפיליות הפלנטריות שבתאומים. 
בהמשך הלילה צפינו בגלקסיות שבסביבות הדובה הגדולה ובגרמי שמיים נוספים בקבוצת אריה, בקבוצת בתולה ובקבוצת שערות ברניקי.
 
עברנו גם על צבירי הכוכבים, והפעם צבירי כוכבים מחוץ לקבוצת אוריון, למשל M51, הפליאדות והתרשמנו מהערפילית שבתוך צביר M46. לקראת הבוקר זרחה קבוצת הרקולס, והצביר האחרון שבו צפינו היה הצביר היפה M13, רגע לפני שקיפלנו את הטלסקופים. 
בשעה שלוש וחצי אמרנו שלום לאנטארס שהתחיל לעלות מעל האופק, ובאוטובוס התלהבנו מכוכבי הלכת נוגה, צדק ושבתאי, שזהרו על יד הסהר של הירח החדש.   
 
את כוכבי הלכת נפגוש כבר בתצפית הבאה שתתקיים בתאריך 08.03.2019. לחצו לפרטים

התחברות חברי אגודה